Ghidul Turistului



INFORMATII UTILE  -  bine de stiut inainte de a face o rezervare

 

CLASIFICAREA HOTELURILOR

Clasificarea hotelurilor este facuta in functie de normele tarii respective.

 

Pretul cazarii intodeauna va poate fi un ghid foarte bun in alegerea serviciilor si conditiilor unui hotel. Cu cat pretul este mai mare cu atat creste calitatea si oferta serviciilor. In Antalya, hotelurile de 5* aflate in statiuni au in oferta toata gama de servicii (dar fara o viata de noapte deosebita), astfel incat sa nu fie nevoie sa parasiti hotelul daca nu doriti. Izolatia fonica a camerelor nu este intotdeauna foarte buna. Cu cat hotelul se afla situat mai aproape de centrul oraselor, sau de zonele de agrement, cu atat zgomotul este mai puternic.Deci, cine doreste liniste si plaja trebuie sa aleaga un hotel mai departe de centru.

 

REDIRECTIONARI

In urma semnarii contractului turistic, veti fi cazat la hotelul pentru care ati primit confirmarea si pentru care ati platit. Din pacate, oricat de mult ne-am stradui, se intampla cateodata sa nu reusim sa confirmam hotelul ales chiar daca plata a fost efectuata. Uneori, mai ales in plin sezon, hotelierii vand locuri peste capacitatea de cazare a hotelului. In aceste cazuri, daca excursia nu a inceput, Mr. Peter va poate propune unitati de cazare alternativa. Daca excursia a inceput, se va asigura cazare compensatoare (redirectionare) la un hotel de aceeasi categorie si cu aceleasi facilitati ca si cel comandat initial.

 

CAMERELE

Repartizarea camerelor revine in sarcina conducerii hotelurilor respective si acest lucru nu poate fi influentat de agentia noastra. Orice probleme legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolva la receptia hotelului sau cu ajutorul reprezentantului local al Mr. Peter. In cazuri exceptionale, trebuie intocmita reclamatie care sa poarte semnatura receptionerului sau a reprezentantului local si care va fi prezentata agentiei la revenirea din excursie, in timp util – conform capitolului referitor la reclamatii din conditiile generale de vanzare. Camera cu doua paturi are dimensiuni standard. Camera cu trei paturi inseamna, de obicei, camera cu doua paturi, in care se introduce un pat suplimentar (care poate fi un pat extensibil). In cazuri speciale, se pot solicita si doua paturi suplimentare, insa acest lucru duce la micsorarea considerabila a spatiului. Pentru camerele single se plateste un supliment, diferit de la un hotel la altul. Unele hoteluri ofera camera dubla in regim single, deoarece nu dispun de camere cu un singur pat. Acest lucru nu inseamna ca suplimentul de single nu trebuie platit. Unele camere, desi mai scumpe, nu au balcon. Aducem la cunostinta ca, in hoteluri este interzisa introducerea alimentelor si bauturilor. Acest lucru este permis doar la hotelurile care au chicineta sau la vile-apartamente.

 

In conformitate cu normele internationale, camerele se elibereaza pana la ora 12, insa puteti prelungi ora eliberarii camerei contra cost si daca exista disponibilitate, la receptie. De regula, in ziua sosirii cazarea se face cel mai devreme la ora 14. Sosirea mai devreme sau plecarea mai tarziu nu va indreptateste sa folositi camera dupa ora 12.  

 

MASA

Programele cu demipensiune, incep de regula cu cina din ziua sosirii si se incheie cu micul dejun din ziua plecarii. Uneori masa se pierde datorita sosirii tarzii sau plecarii la ore matinale. De obicei felurile de mancare apartin bucatariei internationale, insa exista si mancaruri din bucataria nationala. Exista un bogat sortiment de salate si mancaruri cu legume. Felul in care este servita masa (meniu sau bufet) este specificat in descrierea fiecarui hotel. Micul dejun continental include de obicei cafea sau ceai, produse de patiserie, unt, gem si cascaval. Salamul sau oul nu sunt servite intotdeauna. Micul dejun in regim de bufet suedez inseamna ca, in functie de categoria hotelului si obiceiurile locale, se servesc diverse feluri de mancare, la alegere. De obicei, exista produse de patiserie, cafea, ceai, sucuri, diferite prajituri, fructe, oua, gemuri, cascaval, mezeluri. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat exista mai multe feluri de mancare. Cina si pranzul meniu inseamna de fapt antreu (salate) sub forma de bufet si felul principal, care este servit la masa, la alegere de pe lista de meniuri. Si aceasta lista de meniuri este functie de categoria hotelului: cu cat hotelul este de categorie mai mare, cu atat lista este mai variata. Bauturile nu sunt incluse in pret. Exceptie fac hotelurile cu regim “all inclusive” – si acolo la marea majoritate se ofera doar bauturi autohtone (cele de import se platesc), care sunt servite, la pahar de sticla sau plastic. Va rugam ca pentru buna dumneavoastra informare sa consultati conceptul de care dispune fiecare hotel.

 

SEZON. EXTRA-SEZON

 

In extra-sezon se poate intampla, ca din lipsa de clienti, hotelurile sa limiteze sau sa suspende functionarea anumitor facilitati, sa modifice orele de deschidere/ inchidere a anumitor facilitati. Este posibil ca paleta de optiuni pentru petrecerea timpului liber sa nu fie la fel de bogata ca in sezonul de varf. In schimb, exista mai mult spatiu, mai multa liniste, personalul hotelier are mai mult timp sa se ocupe de turisti.

 

EXCURSIILE FACULTATIVE

 

In toate destinatiile pe care vi le punem la dispozitie va asteapta o gama variata de excursii facultative. Acestea sunt organizate de agentiile turistice locale si daca aveti reclamatii cu privire la organizarea si desfasurarea programelor facultative, trebuie sa le rezolvati la fata locului. Reclamatia nu este valabila daca este facuta la intoarcerea in tara. Acelasi lucru este valabil si pentru inchirieri de masini.

 

BAGAJE

 

Intentia de transport al bagajelor voluminoase (biciclete, surf etc) si al altor echipamente sau obiecte trebuie comunicata agentiei inca de la inscriere. Transportul acestora se va realiza contra cost. Limita maxima admisa (gratuit) este de 20 kg/persoana. Pentru fiecare kg in plus, se plateste o taxa suplimentara care difera de la o companie aeriana la alta.

 

TRANSPORTUL ANIMALELOR

 

Animalele vii nu se transporta in cabina avionului. Transportul lor este posibil in spatiul destinat bagajelor, in compartimente special destinate acestui scop. Marea majoritate a hotelurilor nu accepta animale de companie.

 

APA, TENSIUNEA CURENTULUI ELECTRIC

De regula nu se foloseste apa de la robinet pentru baut. Apa de la robinet poate fi folosita pentru igiena dentara. Pentru consum alimentar, se recomanda apa imbuteliata. Uneori,poate avea loc o cadere a curentului electric pentru o perioada scurta, ceea ce duce la oprirea sistemului de climatizare.

 

BIJUTERII. SEIFURI

 

Nu recomandam ca in concediu sa aveti asupra dvs. bijuterii scumpe. Depuneti documentele, banii, cecurile, cartile de credit si toate obiectele de valoare in seif care, la majoritatea hotelurilor, poate fi inchiriat la receptie daca nu exista in camera.

 

 

PLAJELE SI PROTECTIA CONTRA RAZELOR SOLARE

 

La plajele publice are acces si populatia locala, care este mai putin galagioasa decat suntem noi obisnuiti., iar saltelele de plaja sau umbrelele de soare sunt in contra cost. Distantele de la hotel pana la plaja sunt descrise orientativ in concept, pentru fiecare hotel. Este indicata folosirea cremelor si uleiurilor cu factor ridicat de protectie.

 

INSECTELE

De exotismul tarilor calde apartin si insectele. Este recomandat, sa aveti mijloace de protectie impotriva tantarilor.


 



main-background